Binnen Fatima Zorg (gehandicaptenzorg) was er nog geen instrument voorhanden om de wensen van cliënten en medewerkers te betrekken bij de processen van nieuwbouw-, verbouw-, onderhoud- en investeringsvraagstukken. Zijdelings werden medewerkers wel betrokken, maar cliënten bleven bij dit soort processen veelal toekijken vanaf de zijlijn. Fatima Zorg is van mening dat ondanks hun (verstandelijke) beperking de cliënten keuzevrijheid en medezeggenschap moeten hebben. Om deze reden hebben zij een speciale vragenlijst en checklist ontworpen, die standaard in worden gezet bij bovengenomende vraagstukken en ervoor zorgen dat iedereen zich prettig en thuis voelt bij Fatima Zorg.
Klik hier voor een uitgebreider verslag
Klik hier om de vragenlijst te bekijken
Architectuur en interieur leveren bijdrage aan gezondheid en heling / award / Betere zorg / bouw / component 2 / component 7 / Eigen keuze en verantwoordelijkheid / Gehandicaptenzorg / Gezonde organisatie / Helende omgeving / inbreng / inspraak / keuze / lijst / renovatie / Verpleeg of verzorgafdeling